Verkopen via Google Shopping
Met Google Shopping zorg je dat jouw producten in de voorhoede staan van de zoekopdrachten op Google! Google Shopping is onderdeel van Google Ads, maar biedt sinds oktober 2020 de mogelijkheid om de producten gratis te plaatsen!
Waarom verkopen op Google Shopping?
Google is de meest gebruikte zoekmachine ter wereld en maar liefst 35% van de online shoppers begint hun zoektocht in Google. Google Shopping is beschikbaar in zowel een gratis- als advertentievariant. Het grootste verschil tussen Google Shopping en andere Marketplaces is dat Google de bezoeker rechtstreeks naar jouw eigen webshop stuurt en je geen commissie per verkoop betaald.
Miljoenen mensen shoppen online en Google shopping, Product Listing Ads (PLA’s) maakt dit nog makkelijker.
In Google Shopping verschijnen de producten van diverse webshops op relevantie, prijs en alle overige productinformatie waaronder afbeeldingen. Met een klik op het product wordt de bezoeker meteen doorgeleid naar de bijbehorende webshop, klaar om te bestellen. Omdat er al veel productinformatie is gedeeld heeft de bezoeker die in jouw webshop komt een hoge koopintentie.
#1
Zoekmachine ter wereld
90miljard
Zoekopdrachten per maand
35%
Begint een zoekopdracht in Google
Google Shopping gratis vermeldingen
De organische productvermelding binnen Google Shopping is een eenvoudige en gratis manier om de gebruikers van Google Shopping te bereiken zonder dat daar kosten aan verbonden zijn. Met de gratis vermeldingen ben je zichtbaar in de Google Shopping-omgeving. Het verhoogt je zichtbaarheid bij de gebruikers van Google Shopping en trekt dus extra verkeer naar je website!
Google Shopping advertenties
Met Google Shopping advertenties verhoog je het bereik in vergelijking met de gratis vermelding. De belangrijkste reden is dat deze advertenties op meer kanalen verschijnen, zoals; Google zoeken, Google Search-partnerwebsites, Google Display Network en een hogere positie in de Google Shopping resultaten.
Wat zijn de vereisten voor Google Shopping?
Google stelt dat iedereen die een webshop beheert items mag adverteren, mits ze voldoen aan het beleid voor Shopping-advertenties. Een aantal producten die niet geschikt zijn voor Google shopping zijn: nagemaakte goederen, gevaarlijke producten, ongepaste inhoud (haat, intolerantie, discriminatie of geweld). Voldoe je aan de gestelde eisen? Dan is het enige wat je naast de basis productinformatie (titel, beschrijving, afbeelding, prijs) nodig hebt een GTIN code. GTIN staat voor Global Trade Item Number. De meest gebruikte GTIN code is een EAN code of ISBN (voor boeken).
Google Shopping integratie met een integrator
Google Merchant Center is volledig geïntegreerd in meerdere integrators, zoals Channable en ChannelEngine. Geen handmatige handelingen meer! Een integrator is de perfecte interface tussen Google Shopping en je eigen webshop.
- Beheer al je marktplaatsen in één overzichtelijk systeem
- Altijd de actuele voorraad en prijs
- Productinformatie gecentraliseerd
Verkopen op Google Shopping
Klaar om jouw omzet te verhogen?
Onze Google Shopping specialisten nemen graag persoonlijk de tijd voor jouw vragen en wensen. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie op Google, of kom je er zelf niet helemaal uit? Neem dan contact op met één van onze medewerkers!