Daag ons uit

Heb je nog vragen?
Laat ons je helpen!

Laat je terug bellen

Wil je dat jouw potentiële klanten weten wie je bent, waar je voor staat en wat je verkoopt? Wil je dat de belangrijkste producteigenschappen van je producten duidelijk zichtbaar zijn? Met het plaatsen van A+ content op je Amazon merkpagina is dat mogelijk en zet jij jouw merk sterk neer in de markt.

Wat is Amazon A+ content?

Met A+ content voorzie jij jouw productbeschrijvingen van unieke en originele content. Je plaatst beschrijvingen die jouw producten en merk omschrijven. Daarnaast kun je ieder product een titel geven, kwalitatieve afbeeldingen toevoegen en bepalen waar bepaalde content komt te staan. Het is hierbij essentieel dat jouw Amazon pagina laat zien wie je bent als onderneming (identiteit) en wat je wilt uitdragen (imago) en dat dit overeenkomt met elkaar. Wanneer jouw merkverhaal eenduidig en duidelijk is in beeld en taal, schept het vertrouwen en dat trekt klanten aan.

Wat heb je nodig voor A+ content?

Voor een betere merkervaring van jouw merk op Amazon en om jouw merk op te bouwen, te beschermen en je bekendheid te vergroten, is het Brand Registry® programma van Amazon geschikt. Om A+ content te kunnen plaatsen, moet je aangemeld zijn voor het Brand Registry-programma van Amazon en je moet een professioneel verkopersaccount hebben op Amazon.

Basis- en premium content

Of het nu gaat om Amazon basis content (A+) of Amazon premium content (A++), je kunt bij beide opties specifieke content plaatsen wanneer je bij Amazon geregistreerd staat bij het Brand Registry® programma. Het verschil zit hem in het aantal mogelijkheden voor het plaatsen van content, zoals bijvoorbeeld het aantal karakterlimieten voor productbeschrijvingen.

Basis A+ content

Wanneer je als professionele verkoper op Amazon ook als merkeigenaar geregistreerd staat bij Amazon Brand Registry, dan kun je gratis gebruik maken van de mogelijkheden die Amazon biedt om basis content (A+) te plaatsen. Je kunt zo de meest voorkomende vragen van je klanten beantwoorden door relevante productgegevens te delen op je merkpagina.

Bij basis A+ content ontvang je de volgende opties:

  • Twaalf basis content types
  • Vijf plekken op je detailpagina (modules) om je producteigenschappen uit te lichten
  • Iedere module is maximaal 970 pixels breed
  • Mobielvriendelijke content

Basis A+ content gratis voor merkeigenaren en verkopers die geregistreerd staan als professionele verkoper op Amazon en die zijn aangemeld bij het Brand Registry programma. Om je te onderscheiden van de concurrentie is dit eenvoudig te gebruiken en geeft je de mogelijkheid om je content uit te breiden op je merkpagina op Amazon.

Premium A+ content

Premium A+ content noemt men ook wel A++ content, omdat je naast de opties van basis A+ content extra mogelijkheden krijgt voor het plaatsen van unieke content. Het is niet gratis en je moet er door Amazon voor uitgenodigd worden om hiervan gebruik te kunnen maken.

Bij premium A+ content ontvang je de volgende opties:

  • Twaalf basis content types
  • Zeven plekken op je detailpagina (modules) om je producteigenschappen uit te lichten
  • Iedere module is maximaal 1464 pixels breed
  • Mobielvriendelijke content
  • Video (volledige breedte)
  • Video met tekst
  • Carrousel modules
  • Afbeeldingen met hotspots
  • Afbeeldingen met achtergrondtekst
  • Interactieve vergelijkingstabellen

Premium A+ content is alleen beschikbaar voor zeer grote merkeigenaren die gebruik maken van Amazon Vendor Central en die worden uitgenodigd door Amazon om mee te doen. De kosten hangen af van jouw merk en je zult de onderhandeling aan moeten gaan met Amazon om tot een overeenkomst te komen die past bij jouw merk

De voordelen van A+ content

Door het plaatsen van A+ content op jouw merkpagina op Amazon heeft de volgende voordelen:

  • Je kunt unieke content aan je productomschrijvingen toevoegen
  • Je kunt kwalitatieve afbeeldingen van je producten plaatsen
  • Je kunt met A+ content je verhaal visueel laten opvallen
  • Je kunt je bezoeker helpen met het scannen van de pagina door titels en beelden
  • Je kunt je verhaal vertellen door jouw huisstijl door te voeren in tekst en beeld
  • Je schept duidelijkheid over producteigenschappen
  • Je beantwoordt direct veel voorkomende vragen in je teksten
  • Je verbetert jouw merkherkenning
  • Je verbindt met je klanten door een duidelijk merkverhaal
  • Je bouwt een sterke reputatie op door een heldere presentatie
  • Je verhoogt de conversie door een overzichtelijke detailpagina
  • Je hebt een lager retourpercentage wanneer vragen van tevoren beantwoord zijn
  • Jouw producten met A+ content, hebben een hogere positie binnen Amazon.

Door te kiezen voor A+ content, geef je jouw merk meer zichtbaarheid. Je kunt jouw klanten ook beter informeren en ze krijgen een betere ervaring van jouw merk. Dit kan ervoor zorgen dat meer klanten meer willen weten en zich verder zullen verdiepen in jouw producten en merk. Dit verhoogt de kans op meer verkeer op jouw merkpagina en website en dit zorgt mogelijk voor meer verkopen.

Hulp nodig bij het creëren van A+ content?

In onze Amazon managementpakketten helpen wij je met het bouwen van professionele A+ content. We plannen een meeting in om te bespreken hoe we de A+ content strategisch kunnen inzetten en we doen je een voorstel. Wanneer jij na akkoord de content aanlevert, zorgt een van onze Amazon experts ervoor dat de A+ content volgens de afgesproken strategie online wordt gezet. Bekijk onze pagina Amazon uitbesteden, Verkopen op Amazon of neem contact op met één van onze medewerkers.

Neem contact op

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.